PENYEBAB PENYAKIT LEMAH JANTUNG DAN CARA PENGOBATANNYA

penyebab penyakit lemah jantung

Penyebab penyakit lemah jantung dan cara pengobatannya, Penyakit lemah jantung merupakan kondisi dimana jantung tidak dapat menjalankan fungsi sebagaimana mestinya, keadaan ini menimbulkan penderita mengalami sesak nafas, kelelahan, detak jantung cepat dan tidak beraturan, batuk kronis serta penumpukan cairan atau pembengkakan pada bagian tangan dan kaki, penderita juga mengalami penurunan nafsu makan dan gangguan dalam berfikir.

Baca juga artikel kami mengenai >> GEJALA PENYAKIT LEMAH JANTUNG <<

PENYEBAB PENYAKIT LEMAH JANTUNG

Lemah jantung ini terjadi ketika bagian jantung terjadi penyumbatan di salurannya. Dengan adanya penyumbatan ini, alirah darah tidak dapat dialirkan dengan normal ke seluruh tubuh. Banyak hal yang menjadi faktor penyebab lemah jantung ini. Berikut adalah beberapa penyebabnya yang kami dapat dari web artikelduniawanita.com

Faktor keturunan

Faktor keturunan ini menjadi hal yang tidak dapat ditolak dari keberadaan penyakit lemah jantung yang diderita oleh seseorang. Jika salah satu anggota keluarga seperti orang tua atau nenek kakek yang pernah mengalami penyakit lemah jantung ini, maka bisa jadi penyakit lemah jantung yang diderita adalah kerena faktor keturunan.

Keadaan jantung yang tak prima

Kemampuan jantung untuk memompakan darah dan sari makanan yang terkandung di dalamnya akan mengalami penurunan kualitas jika jantung sedang mengalami gangguan. Keadaan jantung yang tidak prima bisa disebabkan oleh berkurangnya oksigen yang disebabkan penyempitan pembuluh darah. Kekurangan oksigen ini bila berlangsung lama dapat mengakibatkan matinya jaringan pada otot jantung disebabkan otot jantung tidak mengalami degenerasi otot seperti otot-otot yang lainnya. 

Hal ini membuat proses pemompaan darah yang dilakukan juga menurun. Degupan jantung juga dapat menyebabkan terjadinya jantung lemah. Jantung yang sering dirasakan berdebar-debar juga merupakan pertanda bahwa jantung dalam keadaan yang tidak prima sehingga menyebabkan terjadinya jantung lemah.

Keadaan darah

Keadaan darah juga sangat memberikan pengaruhnya kepada kualitas dari kerja jantung. Jika seseorang mengalami tekanan darah tinggi atau pun kurang darah, hal ini akan mempengaruhi aliran darah yang dihasilkan.

Ada juga beberapa sumber yang menyebutkan bahwa, penyakit lemah jantung disebabkan oleh beberapa faktor di bawah ini :
  • Kerusakan fungsi jantung akibat darah tinggi atau serangan jantung.
  • Kelebihan tekanan pada jantung.
  • Terdapat penyekatan aliran darah dari jantung seperti aortic stenosis.
  • Gangguan degupan jantung.
  • Penyakit lain yang dapat menyebabkan aliran darah melemah, misalnya anemia.

PENGOBATAN PENYAKIT LEMAH JANTUNG SECARA TRADISIONAL

Metode pengobatan kali ini menggunakan keseimbangan energi. Di dalam tubuh terdapat aliran energi yang dapat mempengaruhi sistem tubuh, jika ada masalah atau sumbatan maka salah satu organ tubuh tidak akan bekerja secara normal. Pada kasus penyakit jantung atau lebih spesifiknya penyakit lemah jantung, ada beberapa titik jalur energi yang bermasalah.

Jalur energi yang dapat mempengaruhi jantung berada pada titik - titik tubuh di bawah ini :


meridian jantung


Ketika ada masalah pada titik - titik di atas, maka secara langsung tubuh akan mengalami ketidak seimbangan sehingga menimbulkan suatu penyakit seperti :

  • Sakit jantung, jantung berdebar
  • Sulit tidur
  • Kejang/kaku pundak, jari-jari, lengan
  • Jantung berdebar-debar
  • Sakit pada rusuk samping
  • Mata kuning
  • Mudah lupa
  • Suara hilang
  • Ketakutan, Shen terganggu
  • Demam, sakit panas

Meridian jantung mempunyai 3 cabang, di mana ketiganya berawal dari jantung. Nah berikut merupakan gambaran pergerakan jantung :
  1. Cabang pertama turun menuju diafragma. 
  2. Cabang kedua mempunyai hubungan dengan usus kecil. Cabang kedua ini naik dari jantung menyusur ke tenggorokan menuju mata.
  3. Cabang ketiga terdapat di dada dengan saluran melintang bermula dari jantung menuju paru, kemudian turun dan muncul pada pangkal tangan dalam (ketiak), melewati siku bagian dalam, terus ke nadi tangan sebelah dalam, melintasi pengelangan tangan dan bermuara pada ujung jari kelingking, di mana cabang ini kemudian bergabung dengan meridian usus kecil.
Jika Anda membutuhkan dana yang tidak sedikit dengan mengunjungi teraphis atau ahli akupuntur, ada baiknya mencoba metode penyembuhan dengan minyak. Selain lebih murah, metode ini juga lebih aman, efisien dan mudah dilakukan. Dengan tidak menghilangkan manfaat dari metode ini, yakni memperbaiki jalur dari energi chi yang tersumbat atau bermasalah.

Tempat pembaluran Minyak KUTUS KUTUS :

1. balurkan di telapak dan jari kaki

2. balurkan disepanjang tulang belakang

3. balurkan sepanjangmeridian jantung

4. balurkan di tempat tubuh yang terasa tidak nyaman dan terasa kaku atau kesemutan

5. balurkan di daerah dada dan perut


Balurkan secara rutin 3-5 kali sehari dan setiap habis membalurkan minyak kutus kutus janganlupaminum air hangat.

Cukup balurkan pada jalur energi yang sesuai dengan arahan gambar di atas, maka semua permasalahan akan lebih cepat diatasi. Mengandung 49 jenis tanaman obat berkhasiat, menjadikan Minyak Obat KUTUS KUTUS menjadi sebuah alternatif pengobatan yang wajib dicoba, dan telah terbukti ampuh untuk mengatasi berbagai macam jenis penyakit.

Dengan pengoptimalan fungsi kerja organ, maka secara langsung tubuh akan memperbaiki dirinya sendiri, dan tubuh lebih kuat karena imunitas akan kembali normal. Untuk mengetahui apa saja manfaat, kandungan serta harga dari Minyak Obat KUTUS KUTUS ini, Anda cukup mengklik link berikut ini : Informasi Produk

10 comments

Setelah mengetahui penyebab dari penyakit tersebut pengobatan pun tentunya akan sangat mudah untuk di lakukan Obat Jantung Lemah

Reply

Terimakasih buat informasinya mba...

kami memiliki solusi herbal untuk membantu, mengatasi lemah jantung, silahkan kunjungi http://obattpenyakit.com/obat-penyakit-lemah-jantung/

Reply

Sering berkeringat berlebih hanya melakukan sedikit gerakan itu gejala penyakit apaa broo
Tolong kasih tau saya solusinya

Reply

thanks min, sangat bermanfaat

Reply

Pengenalan

Buah Swietenia macrophylla dipanggil sebagai “buah tunjuk langit”, kerana ia seolah-olah tergantung terbalek diatas pokok. Pati sari buah tunjuk Langit dijual sebagai penawar semulajadi yang dikatakan dapat meningkat peredaran darah dan kulit. Ia juga dikatakan mempunyai sifat seperti Viagra mengenai disfungsi erektil. Penggunaan pekat buah langit yang diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia.

Buah Tunjuk Langit (Swietenia macrophylla.) juga dikenali sebagai Sky-fruit atau Buah Mahagony merupakan sejenis tumbuhan herba yang terdapat di Asia Tenggara.Swietenia macrophylla, Mahogani Daun Besar atau Mahogani Honduras adalah tumbuhan liar yang berasal dari jenis pokok Meliaceae (keluarga pokok Mahogani atau Mahoni). Pokok ini tumbuh di kawasan hutan hujan tropika yang bersuhu kering dan lembap terutamanya di Amerika Selatan, India Barat, Kepulauan Indonesia, Fiji, Honduras, Kepulauan Solomon dan juga Malaysia. Ia digelar Raja Swietenia atau Raja Mahogani oleh kerana mutu kayunya yang tinggi di pasaran dunia sejak beratus tahun yang lalu. pokok tunjuk langit ni berbuah setahun sekali sahaja.

khasiat buah tunjuk langit 2

Khasiat

BUAH TUNJUK LANGIT telah mendapat perhatian di mata dunia sejak kebelakangan ini setelah banyak kajian bioteknologi yang dijalankan menemui pelbagai kebaikan yang boleh diperolehi daripada buah tersebut.
TIGA BAHAN AKTIF PENTING UNTUK KESIHATAN DALAM BIJI TUNJUK LANGIT
1) FLAVONOIDS seperti yang terdapat dalam Gingko biloba dan tongkat ali. Ia merangsang pembukaan pembuluh darah, membekalkan oksigen dan nutrisi keseluruh badan, agen anti –pengoksidaan.
2) SAPONINS seperti yang terdapat ginseng Panax. Enzim yang bertindak seperti sabun /pelincir yang mengurangkan lemak dan kolesterol pada dinding salur darah.Ia menguatkan fungsi jantung dan sistem imuniti .
3) BITTER ALKOLOID rasa pahit adalah kerana kandungannya yg tinggi, dapat merencatkan pertumbuhan virus dan bakteria. Ia membantu membina sel darah putih dan menguatkan imuniti badan.
Pada tahun 1996 , satu pasukan biokimia Amerika terkenal mempunyai penemuan kejayaan besar dalam kajian mereka bahawa terdapat banyak Flavonoids dan Saponins di dalam SKY FRUIT. Di samping itu, BUAH SKY mengandungi pelbagai protein semulajadi , mineral, vitamin, enzim , karbohidrat , asid lemak dan lain-lain nutrien penting badan. Penyerapan yang mudah adalah faktor penting ke arah menggalakkan kesihatan yang baik. Dalam tahun-tahun kebelakangan ini, BUAH SKY itu telah diterima secara meluas oleh pakar-pakar perubatan dan doktor. Testimoni pengguna ‘ telah membawa kepada penerimaan global SKY FRUIT sebagai salah satu produk kesihatan yang terbaik di pasaran. SKY FRUIT adalah bukan sahaja tulen dalam alam semula jadi, ia juga merupakan produk yang sangat baik yang menggalakkan kesihatan asas secara keseluruhan. Tidak ada kesan sampingan – sakit walaupun dengan penggunaan jangka panjang.
Buah Tunjuk langit @ (Switenia Macrophylla) boleh diamalkan secara tradisional oleh lelaki dan perempuan pada semua peringkat umur untuk mengekalkan kesihatan badan dan juga untuk mengelakkan penyakit-penyakit yang berkaitan dengan peredaran darah.

khasiat buah tunjuk langit
– Melancar perederan darah
– Kencing Manis
– Darah Tinggi
– Gout / sendi
– Kolestrol tinggi
– Migrain / sakit kepala
– Strok peringkat awal
– Menguatkan perut, jantung, paru-paru, hati dan limpa
– Sembelit, masalah sistem penghadaman
– Menghidupkan kembali sel-sel
– Senggugut / Haid Tak Lancar
– Masalah Ereksi / mati pucuk
– Kebas
– Angin / sakit urat
– Kencing Kotor
– Anti-penuaan / Ejen Kecantikan
– Kulit sensitif, jerawat dan lepuh

Reply

Salam...Sy ada menjual buah tunjuk langit gred A..sekitar 250 biji sehinga 300 biji sebungkus harga cuma rm30....cepat dan pantas sy hantar guna kan pos laju.call or msg sy xpun wasap sy kt 0174687570(mohd zuhairi)

Kebaikan buah tunjuk langit terlalu banyak...melancarkan darah...buang angin..pulih kn tenaga batin untuk lelaki..meningkatkan tenaga dan mencergaskan badan bagi lelaki dan wanita yang berumur berkesan lebih hebat berbanding tongkat ali...mencuci buah pingang..kurangkn kolestrol..menurunkan darah tingi..buah ini selamat di makan...rahsia rahsia orang terdahulu untuk kekal sihat..berasal dari pohon mahogany di dalam hutan

Buah tunjuk langit mempunyai nilai perubatan yang tinggi, disahkan melalui kajian saintifik oleh ahli Biokimia Amerika, Dr Larry Brookes (1996). Kebelakangan ini ia telah digunakan oleh pakar perubatan dan doktor dalam bidang perubatan dan diiktiraf sebagai antara makanan kesihatan terbaik.

Buah yg sy jual adalah asli...bukan pil bukan kapsul tapi dalam bntuk biji2 kuaci mahogany....sehari cukup sebiji untuk kesihatan.sesiapa pun boleh amal kan...
Keluaran sy adalah asli..nama syarikat sy JUTAWAN HERBS NO PENDAfTARAN SYARIKAT SAYA PG 0346818-W NAMA PEMILIK MOHD ZUHAIRI BIN NOORDIN

Reply

Menurut saya omega 3 lah yang menjadi obat PJK terbaik. Omega 3 kan ga bisa dihasilin tubuh manusia, kalau kekurangan omega 3 ya bgitu resikonya

Reply

Artikelnya ngebantu banget kak, makasih ya saya jadi punya referensi yang bagus. Kalau berkenan kunjungi website saya juga ya kak http://jianxincapsule.com/obat-jantung-lemah-paling-ampuh-dari-china/

Reply

As salam.. Ubat tu ada lg ka

Reply

Post a Comment